23 Şub 2012

Pancar (Kara Lahana) Çorbası

  Evet arkadaşlar,gezmek dışında bir başka tutkum da yemekler..Arada sırada da olsa buradan sizlerle sevdiğim yemeklerin tariflerini de paylaşacağım.Deneyen olursa lütfen yorum yazsın ,sonuçları merak ediyorum:)
  Siz onu karalahana yemeği olarak da adlandırabilirsiniz çünkü çorbadan kıvamlıca birşey...
Çok doyurucu ,besleyici  ve diyetteki arkadaşlarımızın da rahatlıkla tercih edebileceği bir yemek.
Bizim yöresel tatlarımızdan ve soframızda pek sık bulunur..Giresun'da yapılan biçimini anlatacağım, elbette benim de katkılarımla;

öncelikle malzemelerimiz:

  • Bir demet karalahana
  • Bir orta boy soğan
  • iki sivri biber
  • biraz acı kırmızı biber
  • sıvıyağ(arzuya göre biraz da tereyağı)
  • mısır
  • barbunya fasulye
  • bulgur
  • bir parça tavuk(benim katkım)
  • su
  • mısır unu
  • tuz,pul biber
Ayrıca pırasa,patates de katabilirsiniz bu yemeğe,fena da olmuyor ama ben tercih etmiyorum.
Öncelikle tencereye biraz yağ alıp soğanlarımızı  biraz kavuruyoruz ve soğanların rengi kaçınca, ince ince doğranmış sivri biberlerimizi de tencereye alıp biraz daha soteliyoruz.Acı kırmızı biberimizi de bu aşamada tencereye  koyabiliriz.

Tencereye suyumuzu alıp kaynatıyoruz.İçine bir parça tavuk atıp haşlıyoruz.Ardından mısırı ve barbunya fasulyeleri ekliyoruz.Mısırdan bir küçük konserve ,barbunyadan da bir su bardağı dolusu kullanabilirsiniz.Ben daha önceden haşlayıp buzluğa parça parça koyduklarımdan kullanıyorum.Bir avuç mısır ununu da çorbayı karıştırırken azar azar katıyorsunuz.Bir avuç kadar da bulgur katıp hemen peşinden doğradığımız kara lahanaları katıyoruz karışımımıza...


Son olarak da biraz tuz ve pul biber...Ocağı hafif kısıyoruz yani orta ateşte olacak şekilde ve lahanalar yumuşayana kadar pişiriyoruz. Sonrasında da mis kokulu pancar çorbamızı biraz biberle ve mısır ekmeğiyle servis ediyoruz.Afiyet olsun!


5 yorum:

  1. Ama ama ama ben şimdi dukan'lı dukan'lı(favori diyetim) nasıl karşı koyacağım bu tarifeee?!? Şahane görünüyor.

    YanıtlaSil
  2. Sen incecik kızssın zaten güzellik hala ne diyeti, bırak diyeti gel ben sana yaparım:)

    YanıtlaSil
  3. Teyzecim bu ne güzel bir tarif ellerine sağlık çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler teyzecim,İstanbul'a geldiğinizde size de yapayım bakalım tadını da görüntüsü kadar beğenecek misiniz..

    YanıtlaSil
  5. hemen şımardım:) Gelip o çorbadan içmezsem gözüm açık gideeeer:)

    YanıtlaSil

Buradan Yorumlayın Yahu!